Metrum tańca: 2/4
Tempo: bardzo szybkie
Polka Raśka jest tańcem w obrębie jednej pary. Tańczony jest po obwodzie koła. Taniec nie posiada własnej przyśpiewki. Wykonuje się go do różnych szybkich polek.
Gwarowa nazwa tańca – Raśka pochodzi od słowa: raźny, szybki. Tancerze tańczą dynamicznie, z wigorem, bardzo szybko.
W tradycji bywało tak, że tancerz zamawiający ten taniec, dobierał sobie dowolną ilość par do wspólnego tańca[1].
Metrum tańca: 2/4
Tempo: bardzo szybkie
Polka Sowlinianka jest tańcem wykonywanym przez wiele par jednocześnie. Jego charakterystycznym elementem są drobne kroki polki ze skoku, na mocno ugięte kolana. Tańczony jest w bardzo szybkim tempie i wirowaniu. Znana jest jedna dwuczęściowa melodia.
Polka Sowlinianka rozpoczyna się, gdy tancerz prowadzący zawoła do kapeli: Sowlinianka!. Taniec wykonuje się w dowolnym miejscu, chyba że tańczy wiele par, wówczas tancerze ustawiają się na obwodzie koła[2].
Taniec powtarza się wielokrotnie, dopóki kapela gra muzykę.
Metrum tańca: 2/4
Tempo: umiarkowane, w II części przyśpiesza
Przepiórka jest u Lachów Limanowskich bardziej zabawą niż tańcem. Tańczą ją wspólnie starzy i młodzi, często na zakończenie zabawy. Melodia jest taka sama jak u Lachów Szczyrzyckich, bez śpiewu w I części melodii, w II części natomiast tancerze i tancerki śpiewają na przemian[3].
Przepiórka rozpoczyna się, gdy tancerz przodujący, woła do kapeli: ,,Przepiórecka”, ,,Przepiórke grać”.
Pary ustawione są w dowolnym miejscu, podczas wirowania natomiast ustawiają się na obwodzie koła.
Przyśpiewka:
Chł: Przyjdź do mnie, zabierz mnie.
Dz.: Przyjdź do mnie, zabierz mnie.
Dz: Przyjdź do mnie z kosyckiem, zabierz mie ze wsyćkiem.
Chł: Przyjdź do mnie, zabierz mnie.
Dz.: Przyjdź do mnie, zabierz mnie.
Dz: Przyjdź do mnie z nieckami, zabierz mie z dzieckami.